Foarte multi antreprenori din mediul online au ramas la ideea ca activitatea de Search Engine Optimization, pe scurt SEO, este o activitate tehnica ce presupune inserarea unor coduri in site si cel mult cumpararea de linkuri pe alte site-uri.
Aceasta era activitatea de SEO prezenta in piata, inainte de anul 2012.
Multi antreprenori s-au “fript” investind in astfel de servicii, inca oferite de multe dintre agentii sau freelanceri, care nu au reusit sa se adapteze schimbarilor efectuate pana astazi, de Google. Vorbim de Google, cel mai popular motor de cautare din Romania, cu o cota de piata de peste 95%.
Cand alegeti o agentie SEO trebuie sa tineti cont de urmatoarele aspecte:
1. Nu exista un Audit SEO gratuit facut specific unui proiect si unui domeniu de activitate.
Toate “auditarile” gratuite sunt realizate cu softuri de scanare a site-ului, care ofera anumiti parametri mai generali sau mai specifici. Acesti parametri trebuiesc analizati in functie de site-ul existent, business-ul pe care-l aveti si competitia existenta.
Acest Audit complet este mai greu sau imposibil sa-l primiti gratuit, pentru ca necesita mult timp de analiza… iar ca antreprenor stii ca timpul inseamna bani. Auditarile gratuite presupun acces la un astfel de tool de analiza si ofera informatii preliminare, pe care antreprenorii nu stiu sa le interpreteze corect.
Inainte de a realiza un audit este necesara o discutie ampla cu antreprenorul pentru a intelege cat mai bine business-ul acestuia si competitia sa. In cadrul acestei intalniri are loc si o analiza a cuvintelor cheie relevante pentru acest business si ulterior se poate audita site-ul pentru expresiile de cautare alese, in functie de mai multi factori.
De obicei, Auditul se realizeaza gratuit de agentia cu care semnati contract, insa dupa semnarea contractului.
2. Nu exista preturi in SEO pe “pachete de cuvinte cheie”.
Pentru fiecare proiect in parte se analizeaza piata online (volumul de cautari), domeniul de activitate, competitia, relevanta in business-ul clientului. In functie de acesti parametri se realizeaza o strategie pentru atingerea pozitiilor de top, pentru cuvintele cheie ce prezinta interes de business.
Pretul unui serviciu de optimizare SEO se stabileste pentru fiecare proiect in parte in functie de necesitatile proiectului, atat ca valoare de business, cat si ca volum de munca necesar atingerii obiectivelor. Exista bugete minime pe care agentiile le percep pentru anumite piete concurentiale unde au activat si au experienta.
3. Transparenta 100% in serviciile unei agentii SEO.
O agentie SEO de top nu va ascunde antreprenorilor, clientilor sai, activitatile pe care le intreprinde pentru a atinge targetul propus. O agentie SEO comunica clientului atat metodele prin care se realizeaza aceasta activitate in prezent, cat si toate actiunile lunare realizate, printr-un raport lunar complet.
SEO nu mai este astazi sau nu ar trebui sa fie un “secret”. Activitatea SEO implica multa munca iar clientul trebuie sa aiba acces la informatii, pentru a vedea ca nu “arunca banii pe fereastra”.
4. Experienta pe proiecte online aflate pe piete concurentiale.
O agentie SEO trebuie sa prezinte clientilor sai alte proiecte din portofoliu, cu care a obtinut rezultatele scontate. Cu cat competitia este mai mare pentru aceste proiecte, putem avea incredere ca vor avea succes si in domeniul nostru de activitate.
Atentie! Exista agentii care prezinta proiecte care nu le apartin. Este foarte usor sa scanezi pozitiile unui site pe anumite cuvinte cheie si sa-ti asumi meritul pentru aceste realizari.
5. O agentie SEO nu poate emite termeni exacti referitor la timpul pentru atingerea obiectivelor.
Atata timp cat activitatea SEO trebuie sa influenteze o terta parte (Google), care poate schimba oricand algoritmii si unde multe dintre variabile sunt necunoscute (secrete), nicio agentie de SEO nu poate promite verbal sau contractul un termen exact pentru anumite pozitii in Google sau un volum procentual de crestere al traficului sau vanzarilor intr-o perioada data.
Ce poate promite o agentie SEO, sunt cresterile lunare pe care ar trebui sa le regasiti in raport pentru a observa ca sunteti pe drumul cel bun.
iAgency.ro este o agentie SEO cu o echipa puternica de specialisti si copywriteri ce pot face fata oricarui proiect, pe orice domeniu de activitate. iAgency.ro este condusa de Ovidiu Joita, specialist in marketingul online si SEO, cu o experienta de peste 15 ani.
iAgency.ro a promovat in piata online romaneasca multe branduri cunoscute si gestioneaza lunar peste 100 de proiecte de SEO atat din Romania cat si internationale. Noi nu va oferim un audit gratuit, dar oferim intotdeauna sfaturi si consultanta de business online, intr-un stadiu preliminar.
Orice business online trebuie sa-si gaseasca modul propriu de comunicare si sa-si prezinte cat mai bine punctele forte, pentru a deveni atractiv pentru targetul sau de clienti.
Articol redactat de către iAgency.ro.
Disclaimer și avertisment cu privire la riscuri: Informaţiile sau materialele prezentate pe site-ul IdeiSiBani.ro nu sunt şi nu pot fi considerate recomandări de investiţii sau de cumpărare, vânzare sau păstrare a unui anumit instrument financiar. Site-ul IdeiSiBani.ro avertizează cu privire la riscurile ridicate pe care le implică tranzacţionarea şi investiţiile în instrumente financiare, incluzând, fără ca enumerarea să fie limitativă, fluctuaţia preţurilor pieţei, incertitudinea dividendelor, a randamentelor şi/sau a profiturilor, fluctuaţia cursului de schimb. Performanţele trecute nu reprezintă garanţii ale performanţelor viitoare ale instrumentelor financiare. În consecință, site-ul IdeiSiBani.ro recomandă abordarea instrumentelor financiare numai în cunoştinţă de cauză şi după o documentare prealabilă.